Search This Blog

Wednesday, December 10, 2008

AWAS, KOMPUTER KLON DARI CHINA?


UMPC berjenama ASTONE ini merupakan komputer klon keluaran China yang tidak terjamin keselamatannya.


UMPC asal yang dikeluarkan oleh Australia .

AWAS! Berhati-hati ketika membeli computer di Low Yat Plaza kerana telah dibanjiri oleh computer klon yang dikeluarkan oleh Negara China.

Mengikut wakil pengeluar ASTONE, Achieve Technology yang beribu pejabat di 7.5 Dunlop Street, Strathfield South, New South Wales, Lendy Gunawan, mereka tidak mempunyai kilang di China atau sebarang kerjasama dengan Negara China untuk pengeluaran Chip atau produk semikonduktor.

“Kita tidak mempunyai kilang di China dan kita tidak bertanggung jawab dengan produk klon berkenaan,” kata Lendy yang dihubungi melalui talian 02 97423288 dan melalui email; lendy.gunawan@achieva.com.au.

Sehubungan itu, Lendy menggesa agar para pengguna mendapatkan ASTONE UMPC daripada pengedar bertauliah

UMPC (Ultra Mobile Personal Computer) semakin mendapat sambutan bagi eksekutif di Asia Tenggara kerana fizikal dan kapasiti capaiannya yang luar biasa sesuai dengan gaya hidup zaman kini.

Bagaimanapun UMPC mempunyai kelemahan kerana tidak boleh dinaiktaraf terutama untuk kerja grafik dan dubbing.

Anda boleh layari laman web WWW.astone.com.au untuk sebagai panduan sebelum membeli UMPC di pasaran agar tidak tertipu membeli produk murahan.

Sebelum ini Malaysia dibanjiri dengan telefon bimbit klon daripada Negara China, namun pihak berkuasa tidak berbuat sesuatu untuk menyekat amalan tidak sihat ini.

No comments: