Search This Blog

Friday, February 5, 2010

KETUA CAWANGAN UMNO KATA SPRM ‘ULAR SAWA’?





Written by Admin
Friday, 04 December 2009 18:35


Oleh: SALIHIN LADJA MURA

SURUHANJAYA Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) yang sebelum ini terpalit dengan pelbagai insiden yang memalukan disifatkan sebagai ‘Ular Sawa’ yang hanya makan apabila lapar dan berlingkar tidur setelah kenyang.

Ketua Cawangan UMNO Tanjung Labian daripada Bahagian Silam, Kunsul Nahul menegaskan sifat ‘Ular Sawa’ SPRM telah menghakis keyakinan para pembayar cukai yang membayar gaji Ketua Pesuruhjaya Pencegahan Rasuah Malaysia dan semua pegawai kanan SPRM yang disifatkan sebagai ular menelan ekor sendiri.

Kunsul yang sebelum ini telah memfailkan laporan rasmi di hadapan lima panel yang ditubuhkan SPRM pada 15 Oktober 2009 terhadap tiga kes iaitu semakan semula dan siasatan kes Michael Chia Tien Foh; Semakan Semula Kes Rasuah Adun Tempasuk Kota Belud; Semakan dan Siasatan Kes Wisma Bandaraya yang menamakan Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Musa Aman sebagai tertuduh, mendakwa panel yang ditubuhkan langsung tidak berfungsi dan mengamalkan sindrom ‘Bangau Oh Bangau’ dalam menjalankan tugas mereka.

Menurut Kunsul, beliau menerima sepucuk surat ‘Rahsia’ bil SPRM/BCP:20/37/25 bertarikh 3 November 2009 daripada Sekritariat Jawatankuasa Aduan SPRM yang memaklumkan bahawa;


Paparan selanjutnya ikuti : www.sabahkini.net

No comments: