Search This Blog

Tuesday, December 16, 2008

UNTUNG NASIB SI MALANG


GEMBIRA...Ramli ditemui bersama ibunya, Ogos di program Gerak Mesra anjuran Jabatan Kemajuan Masyarakat (Kemas) di kampong Kuala Puntih disini dan sungguh ceria.

BERITA EHSAN DAILY EXPRESS
Tulisan: Rozie Jumat


Keningau : Kanak-kanak urang upaya , Ramli bin Sosor, 14 tahun kini bukan sahaja memiliki kad pengenalan tetapi turut menerima bantuan kebajikan setiap bulan dari Jabatan Kebajikan. Terima kasih kepada Daily Express dan Pertubuhan Wanita Sabah (Pewasa) cawangan Keningau yang membuat pendedahan mengenai kanak-kanak istemewa itu.

Sosor bin Aling, berkata anaknya itu kini mendapat bantuan kebajikan sebanyak RM300 setiap bulan. Dengan wang itu kata Sosor , Ramli dibawa ke klinik setiap bulan untuk memeriksa kesihatan selain membeli makanan untuknya.

“Semua orang telah memberikan kerjasama yang baik kepada Ramli, saya sangat terharu kerana maklumlah saya tidak tahu apa-apa, mereka banyak memberi tunjuk ajar dan panduan kepada saya,” kata Sosor yang amat berterima kasih diatas keprihatinan kerajaan terhadap nasib malang yang menimpa anaknya itu.

Bantuan itu juga kata Sosor telah membuka mata dan hatinya untuk menyokong kerajaan. Katanya, beliau tidak menjangka kunjungan wakil Daily Express yang juga Ketua Penerangan Pergerakan Wanita Parti Bersatu Rakyat Sabah (PBRS) N.37 Sook telah memberi masa depan kepada anaknya yang selama ini terabai.

No comments: