Search This Blog

Wednesday, February 11, 2009

PEMIMPIN SABAH BUTA IT?




NOTIS BERAMARAN:

Semua kenyataan yang disampaikan MUTALIB M.D di ruangan khas ini adalah pendapat beliau secara peribadi berdasarkan pengalaman dan pemerhatian beliau. Apa yang dinyatakan tidak semestinya mencerminkan pendirian atau pendapat SABAHKINI.NET.




JENDELA KUASA:

KEJAYAAN Pakatan Rakyat mendapat undi popular pada pilihanraya umum 2008 dan diikuti dengan kejayaan berganda Pakaran Rakyat dalam pilihanraya kecil Permatang Pauh dan Kuala Terengganu belum mampu membuka mata pemimpin Sabah terhadap teknologi maklumat (IT).

Kefahaman IT yang senada dengan pemimpin Sabah adalah 'Itik Tempang' kerana majoriti pemimpin Sabah buta IT dan boleh dikira dengan jari pemimpin yang celik IT daripada keseluruhan 60 Adun dan 25 Ahli Parlimen.

Keghairahan sesetengah pemimpin Sabah untuk mempunyai laman web sendiri mendorong merepak mengupah 'penulis upahan' atau 'blogger hantu' yang menyelenggara blog mereka sekalipun hanya sekali sekala dikemaskini.

Ada pemimpin di Sabah mempunyai lebih daripada dua blog, namun tidak ada satu yang sempurna menyebabkan kehadiran mereka di dunia siber atau myra hanya menjadi pengacau atau 'bersetinggan' di portal yang gagal mempengaruhi atau meyakinkan para pengundi mereka.


Berita Lanjut sila lawat http://www.sabahkini.net

2 comments:

Anonymous said...

mohon penjelasan keatas info TIDAK BENAR tuan yg dinyatakan dialamat ini ----> http://irwanidris.wordpress.com/2009/01/27/mutabmd-berani-tapi-tak-benar/

Mutalib MD said...

Sila baca jawapan saya dalam blog ini bertajuk Irwis Idris Bela PTI?