Search This Blog

Tuesday, April 20, 2010

SAI PAO BERJAYA TIDURKAN POLIS MALAYSIA?





Written by Admin
Tuesday, 13 April 2010 15:56

HIDUNG….Antara Mikhael Aman (kanan) dengan Sai Pao bagaikan hidung dengan hingus yang saling memerlukan. Namun apakah Sai Pao akan terus berkhidmat dengan Mikhael Aman tau menjadi ‘Taiko Tai’ baru di Sandakan?

Oleh: JL BOND

MUNGKIN agak keterlaluan jika dikatakan Polis Malaysia masih tidur. Namun hakikatnya memang benar mereka masih tidur kerana setelah Sabahkini.net menyiarkan wajah samseng yang menjadi pengawal peribadi adik angkat Ketua Menteri Sabah, Datuk Seri Panglima Musa Aman iaitu Michael Chia @ Mikhael Aman; Polis Malaysia gagal mengecam ‘Lelaki Yang Paling Dikehendaki Interpol’ ini.

Samseng berkenaan, Sai Pao @ Chan Mun Bang mempunyai lebih 25 rekod jenayah penipuan dan kongsi gelap yang serius, namun bebas bergerak di Sabah setelah bossnya, Michael Chia membayar sejumlah besar wang perlindungan bagi membolehkan Sai Pao menjalankan kegiatan haram Mikhael Aman.

Sai Pao pernah dipenjara di Peranchis selama empat tahun kerana terlibat dengan penipuan dan pemalsuan kad kredit yang dikeluarkan di Malaysia dan Singapura tetapi digunakan untuk berbelanja di Kota Paris.

Mengikut maklumat Interpol,...


Paparan selanjutnya sila ikuti : www.sabahkini.net

No comments: